vrijdag 28 maart 2014

Nostalgia


28 maart Iedere dag een foto




Een aantal weken geleden zag ik het doosje weer, het lag in een la. Het doosje waar mijn vader zo blij mee was.  Vroeger had mijn vader een blikken aapje dat kon klimmen. Het was een stukje speelgoed uit zijn jeugd. Vaak sprak hij over dat aapje. Maar het aapje was verdwenen, zoek geraakt. 

Op een dag zag ik net zo'n aapje in een winkel en heb dat toen voor hem gekocht. Mijn vader was toen al in de tachtig, maar was vreselijk blij dat hij het aapje weer had. Dit is wel een nieuw exemplaar, gemaakt in China. Want een echte oude is erg duur, het is een geliefd verzamelobject.






Ik heb nog een foto waarop mijn vader en ik met dat klimmende aapje spelen. Ook ik herinner mij dat aapje goed en dat ik dan aan het touwtje mocht trekken. Als een wondertje klom de aap dan omhoog. Ik vond het prachtig.




2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto van jou en je vader.
    Fijn jij je vader zo hebt kunnen verrassen met het aapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, die foto van jou en je vader.
    Wat veel herinneringen heeft een mens toch, he?
    Fijn, om die met je mee te dragen.
    Gr. Henny

    BeantwoordenVerwijderen