maandag 3 maart 2014

My name is ....


3 maart, iedere dag een foto

 Het onderwerp van vandaag is; My Name is...



Wilhelmina Gijsbertha Veldhuis



Ik ben vernoemd naar de oudste zus van mijn moeder. Zij is in 1935 overleden bij een ongeluk toen zij 29 jaar was. Zij heette Wilhelmina Gijsbertha. Maar noemde zich Will en niet Willy zoals haar ouders deden.

Visitekaartje van mijn tante Will

Van haar heb ik verschillende voorwerpen die ooit van haar zijn geweest.

Toen zij geboren werd heeft haar grootvader, die pottenbakker was, een stoeltje van aardewerk voor haar gemaakt. Niet om op te zitten, maar om mee te spelen. Haar moeder vond het zelf zo leuk, dat zij het altijd hoog heeft weg gezet. En dat stoeltje heb ik gekregen van mijn oma (de moeder van Will) toen ik 1 jaar werd. Gelukkig was ook mijn moeder zo verstandig om het goed op te bergen, zodat het niet zou breken.  








Haar grootouders noemde haar Miep, daarom staat die naam erop. 

Toen mijn tante 1 jaar oud werd kreeg zij  een wandbord. Ook dit is gemaakt door mijn overgrootvader.


Dit heb ik later gekregen van mijn moeder en het hangt bij ons in de keuken.

Later heeft mijn overgrootvader nog een cadeau gemaakt voor haar. Dit hangt al  zeer veel jaren bij ons aan de muur.






Een foto van Johannes Stephanus Geerling. De opa die voor zijn kleinkinderen allerlei dingen van aardewerk maakte. Maar of er veel bewaard is gebleven weet ik niet. Ik ben met deze voorwerpen erg gelukkig en ben er zeker erg zuinig op. Onze kinderen hebben dan ook nooit met het stoeltje mogen spelen. Het is mij te dierbaar.

6 opmerkingen:

  1. Prachtig verhaal bij de foto.
    Wat droevig, zo jong overleden.
    Maar wat bijzonder dat er nu nog aan haar wordt gedacht.
    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo bijzonder om die zelfgemaakte spulletjes nog te hebben. Prachtig gemaakt ook door grootvader. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mijn naam is Hanneke Geerling en dit was ook mijn overgrootvader

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mijn emailadres is hannekegeerling@hotmail.com, mocht u contact willen

      Verwijderen
  4. Mijn naam Frank Geerling Hanneke is mijn nicht en dit is ook mijn overgrootvader! Mijn email adres is frank.geerling@esa.int

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben de oudste broer van Frank, Johannes Stephanus Geerling IV geb.21/02/1945 in Amsterdam en daar nog steeds wonend, bereikbaar via sgeerling45@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen