dinsdag 30 juli 2013

Huiswerk; Camille Jullien





 Het "huiswerk" van de SAL  Camille Julien is gedaan. Nu ben ik weer verder gegaan met De Mary Wigham.  Deze merklap schiet ook lekker op. Maar daar kan ik alleen bij goed licht aan werken, hij wordt op een wat fijnere stof gemaakt. 



De naaldenkokertjes komen allemaal uit mijn familie. 


Ik zal een jaar of tien zijn geweest, toen ik zo graag een naaidoos wilde hebben. Samen met mijn moeder ben ik naar de Haagse markt gegaan en daar hebben we een oude doos gekocht. Er zat van alles in. O.a. een koperen naalden koker. Die gebruik ik nog steeds, ik ben erg gehecht aan die naaldenkoker. De naaidoos is niet meer als zodanig in gebruik. Die heeft nu een plekje op een oude tafel


De oude naaidoos

Mijn naaldenkoker




Deze naaldenkokers zijn uit mijn familie. Ik weet wie ze gebruikt hebben en dat vind ik erg leuk.





Deze twee zijn van mijn oma Veldhuis. De rode is van kunststof en de andere is van been.



Een zilveren van mijn oma Aad.



Deze koperen naaldenkoker heb ik onlangs gekregen. Hij was van een schoonzus van oma Aad. 
Ik kreeg de koker van haar kleinzoon.




Deze twee zijn van mijn tante Nel. De tante die mij gestimuleerd heeft om toch vooral door te gaan met handwerken. Haar naalden zitten er nog in.


Dit is niet echt een naaldenkoker, al kunnen er wel kleine naaldjes in. Deze is van mijn tante geweest naar wie ik vernoemd ben. Zij is in 1935 op jonge leeftijd overleden.




3 opmerkingen:

  1. Camille is heel mooi, maar bijna nog mooier vind ik het verhaal van je naaldenkokers. Dat je er zo veel uit de familie hebt is wel heel bijzonder. Prachtige tastbare herinneringen, door jou gekoesterd.
    Dank je dat je dit hebt laten zien.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die naaldenkokers met bijna ieder een eigen verhaal, heel bijzonder.
    Je Camille is beeldschoon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je toch overstag bent gegaan voor de Camille en die nu naast de MW borduurt. Ze wordt prachtig. Mooie verzameling naaldenkokers heb je. Die naaidoos is ook nog in perfecte staat zo te zien, je bent er zuinig op geweest.

    BeantwoordenVerwijderen