dinsdag 19 maart 2013

Mijn pop


Het was 1956 en ik wilde zo graag een pop met slaapogen. Al mijn zakgeld spaarde ik op. Tot onze moeder mijn zusje en mij mee nam naar de stad. Ze ging naar de poppendokter die ook poppen verkocht. Volgens mij was dat op het Spui in Den Haag. Daar heb ik toen de mooiste pop uitgezocht. Ze had niet alleen slaapogen, maar kon ook naar links en naar rechts kijken. Ook mijn zusje mocht er een uitzoeken. We hadden meteen een naam voor de poppen, de mijne heet Maja en die van Carla, Anneke. Zondag gingen we naar Oma Aad, om onze poppen te laten zien. Mijn oom heeft de poppen op de foto gezet.


Maja en Anneke

Maja


Het leuke is, dat ze er alle twee nog zijn. Want mijn zusje heeft haar pop aan mij gegeven. Alleen die heeft een andere jurk aan. Ze zijn wat gehavend door het vele spelen. Die van mij heeft zelfs een ander hoofd gekregen. Ik heb ook haar haar geknipt, dus nu heeft zij een pony. Maar ze draagt nog wel haar rode jurk. De pop van Carla is wat mooier gebleven, zij heeft er niet zoveel mee gespeeld. Ik was een echte "poppenmoeder". En kon er uren mee spelen.





Omdat ik zo blij was met mijn pop heeft een vriend van mijn ouders een tekening gemaakt van mij met mijn pop.

Getekend door: H.J.H.Sanders



1 opmerking:

  1. Mooi verhaal over de poppen. Leuk dat je een foto van destijds hebt, zo is goed te zien dat ze ook iets ouder zijn geworden en er goed mee gespeeld is. De tekening van meneer Sanders kan zo een illustratie uit een kinderboekje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen