zaterdag 23 maart 2013

Gasten

Woensdag hadden we vrienden te eten. Dan is er de vraag;  wat eten we?
Al gauw dacht ik aan "Captains Dinner". Simpel, maar erg lekker. En je kan er heerlijk mee variëren.
Dus maar eens op het internet gekeken. Op  www.cj-weblog.nl vond ik een recept. Door dit lijstje heb ik mij laten inspireren.


Er was een moeilijkheid omdat twee gasten zoutloos moeten eten. Maar het lukte mij om een smakelijk en zoutloos diner op tafel te zetten. De kapucijners heb ik zelf gekookt. Rijst is ook geen probleem. Ook tafelzuren zijn zoutloos te verkrijgen. De speklappen en gehaktballetjes ook zonder zout. Alleen de uitgebakken spekjes en beenham hebben zij moeten overslaan. 




 Mijn lijstje;

Kapucijners (Bereid van gedroogde kapucijners)
Gebakken uien
Uitgebakken spekjes ( wel erg zout)
Speklapjes
Gehaktballetjes
Beenham ( helaas niet zoutloos)
Gevulde eieren
Rijst
Salade
Appelmoes
Komkommer
Zilveruitjes
Amsterdamse uien
Augurken
Atjar Tjampoer
Piccalilly
Sambal
Ananas

Omdat onze vrienden nog naar huis moesten rijden met de auto, hadden we ook een wijn zonder alcohol. Dat is een echte wijn waar de alcohol is uitgehaald. Dus het is geen druivensap. Deze wijn is er ook in rood en rosé.










We hebben met ons zessen een gezellige avond gehad.

2 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit, kijk al uit naar vanavond ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer, ben net te laat ;) had graag aan willen schuiven bij de Captains Dinner.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen