zondag 3 maart 2013

Mijn Oma Aad




Van mijn Oma Aad hebt ik nog veel dingen in mijn bezit. Naast het doosje heb ik nog een paar dingen van haar op het gebied van handwerken. 
Haar prachtige boek over "Vrouwelijke Handwerken" Daar zat ik als kind vaak bij haar in te kijken. 
Hierin staat van alles op het gebied van het handwerken. Vooral de patronen van kleding vond ik prachtig. Maar ook de brei- en haakpatronen.









   





Jammer genoeg staat er geen datum in het boek. Maar gezien de patronen zal het wel eind 19e eeuw zijn.
Verder heb ik haar naaldenkoker, haar initialen staan er op. Ook een speldenkussen en een centimeter in de vorm van een raderboot. 





Ook haar maasbal heb ik. Hij is prachtig, haar stopnaalden zitten er nog in. 



Vaak heb ik naast haar gezeten en gekeken hoe zij sokken stopte. Dat heb ik dan ook heel goed geleerd. Ik heb ook nooit een hekel gekregen aan het stoppen van sokken. Voor mij is dat altijd een leuk werkje. En met een groot gezin waren er altijd veel sokken te stoppen en te breien.



Er is ook nog een prachtig beursje. Heel fijn haakwerk en maar 11cm groot. Maar door wie dat is gemaakt weet ik niet.



1 opmerking:

  1. Hej Will, heel bijzonder dat dit allemaal zo goed bewaard is gebleven. Het tasje lijkt wel weer uit een vroegere periode, het is ook heel mooi. Leuk dat je zelfs een foto hebt van je oma terwijl ze sokken zit te stoppen. Dat zal zeker leuk zijn om door zo'n boek te bladeren.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen