donderdag 10 januari 2013

Ze bloeien nog

De laatste dagen was het somber en grijs weer. Ik heb me heerlijk vermaakt met mijn "Grand Marquoir". Daar had ik de laatste weken niets meer aan kunnen werken.
Maar vandaag scheen de zon, dus maar eens in de tuin gaan kijken. Het leek wel of de lente in aantocht was. Zoveel planten die bloeiden. Zelf de roos heeft nog steeds bloemen, maar of die nog uitkomen is de vraag. Als ik naar het noord-oosten kijk zie ik een dreigende lucht.









Dat de winterjasmijn bloeit is normaal, Maar een geranium en een roos die maar blijft bloeien?
Ook de sneeuwklokjes staan in bloei. Ik kreeg even een idee van lente, maar de kou komt er weer aan.





Ik ben begonnen met het breien van spiraal-sokken. Een leuk werkje! Ik las het op de blog van Binnekieke. Deze sokken noemde men vroeger krukenzak-sokken. Ze worden gebreid zonder hiel, past dus altijd. Zelf heb ik het patroon genomen uit het boekje "Spiraalsokken met net dat beetje extra" gekocht bij Zeeman. Zo ook de bol garen.
Dit werkje past zo in mijn tas. Dus toen Bob deze week naar het ziekenhuis moest voor controle, ging het breiwerkje mee. Maar ik heb niet kunnen breien. Alles ging even vlot, alles was in orde; over zes maanden terug voor controle. Beter kan dus niet. 



Aan mijn borduurwerk  "Grand Marquoir" heb ik deze week heerlijk kunnen werken. Ik ben nu bezig met het 25e blokje. Nog 3 blokjes en ik ben op de helft.


1 opmerking:

  1. Oh, ik had vroeger van die pantykousjes in krukenzakmodel aan. Ik ben benieuwd hoe ze zitten. Mijn GM ligt een beetje stil, toch maar weer eens oppakken. Het is een prachtig patroon en ook leuk omaan te werken. Hier vielen vanavond een paar sneeuwvlokjes. Van mij mag het wel echt winter worden.
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen