dinsdag 17 december 2013

Het is volgende week al Kerst





Het zijn drukke dagen voor mij. Veel bezoeken aan doktoren voor Bob en mij.
De vermoeidheid heeft bij mij gigantisch toe geslagen. Ik moet nu echt mijn rust gaan nemen.
Maar ik ben toch met de kerstkaarten begonnen. Ik doe gewoon iedere dag een aantal. Morgen hoop ik de laatste de deur uit te doen. Het geeft rust als dat klaar is.




Wel zijn we vanmorgen een nieuwe" Julebock" gaan kopen. Want de onze was door muizen aan gevreten. Gelukkig was er verder geen schade aan de kerstartikelen, want die zitten in afgesloten dozen. Maar onze geit/bok stond gewoon op zolder. 

de nieuwe Julebock

De komende dagen zullen we de kerstspullen van zolder te halen. Dan kan ook ons huis in kerstsfeer komen. Ik vind het versieren erg leuk. Ik zet dan overal in huis lichtjes neer.  Ook alle schouwen versier ik dan. Een krans aan de voordeur. Ook het tuinhuis breng ik in kerstsfeer. Vanuit huis is dat zo leuk om te zien. Gelukkig heb ik nog een week.



Hier staat nog de oude Julebock, die nieuwe is een stuk groter.

3 opmerkingen:

  1. De schoorsteenmantel ziet er gezellig uit, maar dat was vorig jaar?
    Wat is een Julebock en wat is de betekenis?
    Goede voorbereiding gewenst.
    Groetjes, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto is van vorig jaar. De Julebock is een oud Scandinavisch symbool, die zijn oorsprong vind in de Germaanse cultuur. De rol van de bok is in de loop der tijden veranderd. Tegenwoordig is het een versiering voor in de kerstboom. Of als hij groter is om gewoon neer te zetten.

      Verwijderen
  2. Het ziet er gezellig uit bij de schouw. Leuk dat je er ook een julbock bij hebt staan. Die stoute muizen toch. Op mijn blog had ik vorig jaar nog een voorbeeld van een groot exemplaar, misschien een idee voor je man om eens te maken. http://hejtjorven.blogspot.nl/2012/12/julbock.html#comment-form
    Sterkte met de doktersbezoeken en kerstvoorbereidingen. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen