zondag 19 mei 2013

Vakantie en borduren

Deze vakantie heb ik heerlijk kunnen borduren. Heerlijk buiten in het zonnetje. Want in deze vier weken hebben we mooi weer gehad, alleen de temperatuur was wat lager dan anders. Allereerst heb ik de "Grand Marquoir" afgemaakt.




Hieraan ben ik in oktober begonnen. Het borduurgaren heb ik toen in Domfront (Frankrijk) gekocht. Ik weet al in veel plaatsen in Frankrijk de winkels waar ik DMC kan kopen. Als we zo rondtrekken kijk ik altijd uit naar handwerkzaken. Maar in veel dorpen en steden is er wel een handwerkwinkel.  






Toen de "Grand Marquoir" klaar was ben ik aan het "tasje van Jeanny" begonnen. In Hambye heb ik een leuk stofje voor de voering gekocht. Daar is sinds vorig jaar een handwerkwinkel "Hambyance" klik.
Achter deze gevel is een geweldige patchwork-shop. Zeker weten dat ik hier nog een keer terug zal komen. 

Hambyance







Tussen het borduren door heb ik nog twee gastendoekjes gebreid. Volgens het patroon van Jeanny klik.




Nu ben ik begonnen met de sampler van Mary Wigham. Na twee borduurwerken in een kleur, wil ik graag iets met meerdere kleuren maken. En dat is dus deze sampler geworden.



In onze vakantie heb ik uiteraard niet alleen maar zitten borduren. Maar ik heb dan wat meer tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten