zondag 17 februari 2013

Het speelgoed van mijn vader

Van mijn vader is speelgoed bewaard gebleven. Wel niet veel, maar toch.....


Zijn tol, die heeft nu een plaatsje in de tollen-verzameling. 
Het wagentje, dat was hem erg dierbaar. Dat stond altijd buiten ons bereik, toen mijn zusje en ik nog klein waren, gelukkig maar. Nu heeft het bij mij een ere-plaatsje, ook op een kast. Want we hebben katten en dan weet je nooit. Hij heeft dit wagentje van zijn overgrootvader gekregen, die daar als kind mee speelde. Pieter Goemans werd geboren in 1830. 
De wielen zijn niet origineel, deze heeft mijn vader er later bij gemaakt.





Verder zijn er nog vier bouwdozen, Ankers Steinbaukasten. Daar heb ik als kind wel veel mee gespeeld, wel alleen onder zijn toezicht. Zodat ze nu nog wel compleet en heel zijn.





3 opmerkingen:

  1. Dat is wel heel bijzonder om te hebben, het ziet er ook allemaal nog erg goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Will, ik kan geen mailadres vinden, dus laat ik het maar even hier weten dat je de foto's te groot plaatst. Bij maximaal 800 pixels tellen ze niet mee voor het limiet in picasa-webalbums, je hebt nu een deel op 1600 pixels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel! Ik wist dit niet. Ik zal de foto's verkleinen.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen