zaterdag 15 december 2012

Drukke dagen voor Kerst




Dit zijn dus de donkere en drukke dagen voor Kerst. We hebben veel te doen en dan....
Een kapot raam. Vorige week vrijdag is er een groot stuk ijs door het raam van de woonkamer gegaan.
Het houtwerk stuk, de ruit gebroken en uiteraard koud. We hebben nu een plank in het raam zitten. De aannemer komt het zo spoedig mogelijk herstellen. Maar het is een lastige tijd, zo net voor de feestdagen.




Niet leuk om tegen aan te kijken, dus houden we het gordijn maar gesloten.
Ach het zijn toch de donkere dagen voor Kerst.
Wat er precies is gebeurt weten we niet, misschien een stuk ijs van een vrachtwagen gevallen? We waren niet thuis toen het gebeurde. Het moet een flinke klap zijn geweest. Bob heeft het versplinterd hout en kapot glas maar verwijderd.









Zelf heb ik niet veel kunnen handwerken. Want ik heb dinsdag ananasjam gemaakt. En door het snijden van de ananas heb ik weer last van mijn arm gekregen. Ik dacht dat het wel kon, omdat de ananas goed rijp was. Alleen de sjaal voor Petra vordert gestaag. Ik wil hem voor de Kerst af hebben, maar dat zal wel lukken. Vandaag ben ik weer pijn vrij. Dus rustig aan en niets forceren. Maar dat is toch zo moeilijk voor mij.



Bob en Timo zijn aan een nieuwe klus begonnen. Ze zijn de boekenzolder aan het isoleren.




De boeken staan er al wel, maar die hebben geen last van de kou of warmte. Een paar weken terug hebben ze daar elektra gemaakt. De verwarmingsplaat moet ook nog worden aangesloten. Dat komt van de zomer wel.

Ik heb deze week de van Dishoeck-boekjes uitgezocht. En er gelijk een uitdraai van gemaakt. Zodat we weten welke we reeds hebben, want dat zijn er dus 150. Het is niet bekend hoeveel verschillende boekjes er zijn. Ik heb een lijstje met 25 titels die we nog zoeken. Maar wie weet zijn er wel nog veel meer.




Maar het is leuk om ze te zoeken op boekenmarkten en rommelmarkten. Vorige week vond Bob er nog een die we nog niet hadden, een ander die we kochten hadden we al. Vandaar die uitdraai.

De laatste
                                 
Ons eerste boekje van de serie
                               
De serie is zo aardig omdat het over vele verschillende onderwerpen gaat. Zo is er voor elk wat wils


2 opmerkingen:

  1. Gelukkig dat je niet thuis was, je zou niet meer bijkomen van de schrik. Ik zie daar ook nog een stoel voor de deur staan, je zal er maar zitten. vrachtwagens verliezen soms grote stukken ijs, dus als je kort aan de weg woont heb je daar best kans van.
    Jullie hebben een mooie plek op zolder voor de boeken, een echte bibliotheek. Verkopen jullie boeken?
    Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er wel eens aan gedacht om boeken, die we dubbel hebben of niet meer willen, te verkopen. Maar dat is weer een bezigheid erbij. We brengen ze maar naar de rommelmarkt. Waar we ook veel van onze boeken kopen.
      Groeten Will

      Verwijderen