donderdag 20 december 2012

Bijna Kerst


tekening gemaakt door  Herman Veldhuis 1878-1954



 We zijn druk met de voorbereidingen voor Kerst.
De Kerstkaarten zijn verstuurd. Nu nog het huis in kerstsfeer brengen. De krans hangt weer op de deur, alleen dit jaar (nog) geen sneeuw, maar regen.



Alle kerst spullen zijn weer van zolder gehaald. Daar zijn heel wat herinneringen bij. We houden erg van dingen met een verhaal.
Zo heb ik de lampjes van mijn oma Veldhuis. Zij is in 1963 overleden. De lampjes zijn zeker 55 jaar oud. De Kerststal, die is door mijn moeder gemaakt. Zij was toen al 90 jaar. Het koperen engeltje van mijn vader, de geborduurde kerstloper van tante Nel en de twee engeltjes van tante Bep. Een Kerstkaart van mijn zusje. Alles is mij dierbaar. 

De lampjes van Oma

De Kerststal

Mijn vaders engel
De engeltjes van tante Bep


























Het tafelkleed van tante Nel


Langzaam maar zeker wordt het een "Kersthuis" Waar we met onze familie een fijne Kerst kunnen vieren. De kerstboom is al neer gezet en de schouw versierd.




Nu nog de rest van het huis en tuinhuis. 

De kaart van mijn zusje




Geen opmerkingen:

Een reactie posten