zondag 17 november 2013

Erwtensoep



ingrediënten voor de erwtensoep


15 liter soep, moet genoeg zijn

We hebben al weer een paar jaar de traditie om op 5 december erwtensoep te eten. Echt Sinterklaas vieren we niet meer. Dat vierden we toen onze kinderen klein waren uiteraard wel.
Nu vinden we het leuk om gezamenlijk te eten. Gelukkig hebben we een grote tafel, waar we allemaal aan kunnen zitten.


Zo heb ik dus vorige week een grote hoeveelheid erwtensoep gekookt.
Alles zit nu in de vriezer, zodat ik op 5 december snel klaar ben. Ik hoef de soep dan alleen maar te verwarmen. Erbij wordt dan roggebrood, toast , katenspek  en rookworst gegeten.

"Kat" in de pot

Toen ik weer in de keuken kwam, nadat ik de erwtensoep in de vriezer had gedaan, trof ik geen hond in de pot, maar twee katten die zich te goed deden aan de restjes.





Het is ze uiteraard niet toegestaan om uit pannen te snoepen. Maar ik had ook verzuimd om de deksel erop te leggen. Dit was echt "de kat op het spek binden". Ze zijn nu eenmaal dol op erwtensoep.

De pan is uiteraard weer goed schoon gemaakt en staat te wachten op de volgende keer dat ik soep ga maken.


1 opmerking: