dinsdag 19 november 2013

De wandkleden van mijn tante Nel


We hebben twee mooie geborduurde wandkleden in huis hangen. Deze zijn gemaakt door mijn tante Nel. Ik schreef al eerder over haar klik  

Nel als jonge vrouw


Ook is er nog een kleintje, gemaakt als Sinterklaas-cadeaux voor mijn moeder.





Het heeft 25 jaar bij mijn moeder in de keuken gehangen en nu hangt het in mijn werkkamer.


Tante Nel en oom Rein gingen vaak naar Noorwegen. En daar zijn ze erg onder de indruk van het Noorse handwerken geraakt. Mijn oom heeft daar veel foto's van gemaakt.

Het kleinste wandkleed, 59x66 cm,  vind ik het mooist.



Het wandkleed hangt dan ook in onze woonkamer.






Het tweede wandkleed is wat minder uit gesproken van kleur maar wel erg mooi.
Het is ook wat groter, 110x70 cm.










Zij is met deze wandkleden begonnen omdat zij slecht-ziend werd en het fijne werk niet meer kon zien. 


3 opmerkingen:

  1. Dat is erg als je het niet meer goed kunt zien, maar op deze manier heeft ze nog prachtige kleden kunnen maken. Dit lijkt me ook wel een fijne manier van borduren. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk , wij , mijn man en ik zijn in Noorwegen op het moment en hebben precies hetzelfde wandkleed dat u het mooiste vond vanmiddag gekocht in tweedehandswinkeltje , alleen 9 patronen i.p.v 6 en hij hangt aan noors smeedijzer.
    Vr.groet,
    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat jullie eenzelfde wandkleed hebben gekocht. Ik vind het een prachtig kleed. Geniet nog maar van het mooie Noorwegen. Want wij vinden het een schitterend land.
      Groetjes Will

      Verwijderen