dinsdag 5 november 2013

Breikunst uit het Hoge Noorden


Door de tv-uitzending van de Noorse tv, heb ik het boek "Breikunst uit het Hoge Noorden" weer tevoorschijn gehaald. Het boek heb ik 27 jaar geleden van mijn zusje gekregen.




Hierin staat veel uitleg over de techniek en achtergrond-informatie. Wel een paar patronen.
Ik denk dat het boek niet meer wordt verkocht. Maar ik zag het wel tweedehands aangeboden. Het is zeer de moeite waard. 


Deze mutsen heb ik alle twee gemaakt.
Met veel genoegen heb ik al weer in het boekje zitten kijken.

Ik heb altijd veel gebreid voor onze kinderen. Ook Bob kreeg truien door mij gebreid.
En tenslotte maakte ik nog truien voor mijzelf. 
Twee liggen nog in mijn kast.



Dit is mijn kerst-trui, helaas te dik om in huis te dragen. Maar als we naar buiten gaan, een geweldige trui, heerlijk warm. De motieven van de onderrand heb ik er op gemaasd. 


Na het zien van het programma op de Noorse tv, met al die prachtige Noorse truien, gaat het weer kriebelen bij mij. Dus wie weet komen er straks toch weer truien van mijn pennen.
Ik heb ook moeten stoppen met breien omdat ik te veel last kreeg van mijn polsen. Maar ik breidde ook wel erg veel. Nu kan ik het rustiger aan doen. 



1 opmerking:

  1. Leuk dat je n.a.v. de uitzending het boek weer te voorschijn haalde. Ik ken het niet. Je hebt prachtige truien gebreid. Ik kan me voorstellen dat het weer begint te kriebelen om te gaan breien. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen