zaterdag 10 oktober 2015

Le Clé des temps


 
Foto van de website klik

Twee weken geleden waren we in Frankrijk.
In Coutances is een leuke Dépôt vente; 
 "Le Clé des Temps".
We zijn er heen gegaan en namen ons voor om niets te kopen.
Dat is natuurlijk mislukt.
Maar we hebben ons kunnen beheersen.
Slechts twee borden en en twee kerkboekjes.
Want alles wat we kopen moet straks wel mee verhuizen.
De borden zijn al ingepakt.



Dit is een nieuw bord, wel handbeschilderd.


Deze is wel oud.

Met de twee kerkboekjes ben ik blij, want ik verzamel kerkboekjes.



Het zwarte boekje is het oudst; 1856.



Het bruine boekje is van 1921.



Maar er was een verrassing in het boekje.
Mooie oude bidprentjes. En andere plaatjes.




Het oudste bidprentje is van 1914, dus ouder als het boekje.



2 opmerkingen:

  1. Prachtige lieve bordjes. Het kerkboek komt mij heel bekend voor ik had er een maar wij noemde dat vroeger als ik mij goed nadenk een Kerk Misaal.
    Het is nu in bezit van onze dochter ook gewoon om te bewaren.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie souvenirs! Het is toch ook wel leuk om iets mee te brengen van vakantie. Leuke verrassing zat er nog in het boekje. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen