donderdag 4 april 2013

Herinneringen


Met uitruimen van een kast kwam ik deze Libelle tegen; 14 november 1952. Er kwamen gelijk herinneringen boven.  Hoe ik weg droomde bij deze Libelle......









Volgens mij was het een bijlage van de Libelle. Deze is voor mij heel speciaal. Bij deze droomde ik helemaal weg, want er stonden patronen in voor een gehaakte poppenuitzet. Wat zou ik die graag hebben, maar ik had zo'n popje niet. Omdat ik dit zo graag wilde maken, heb ik vreselijk mijn best gedaan om te leren haken. En dat heeft mijn Oma Aad mij geleerd. En van mijn geliefde tante Bep kreeg ik een popje die de kleertjes zou passen. Ik vond het een geweldig popje. Ze had slaapogen, handen die konden draaien en je kon haar ook een strik in het haar doen. Haar naam weer ik niet meer.






Ik heb de kleertjes gemaakt, maar waar ze zijn gebleven weet ik niet. Misschien nog maar eens een keer maken. De pyjama heb ik als kind gemaakt van een restje stof van mijn pyjama. Dat was wat later toen ik op de naaimachine mocht naaien.

1 opmerking:

  1. Mooi verhaal, misschien komen de kleertjes nog ergens tevoorschijn. Gelukkig heeft ze nog de leuke pyjama.

    BeantwoordenVerwijderen