zondag 13 maart 2016

Het dekentje en een drukke week




We hebben een drukke week achter de rug.
Maar toch heb ik nog een dekentje gehaakt.
Het patroon kwam ik tegen op de blog blij dat ik brei.
Het is een simpel patroon, heerlijk om in een verloren uurtje te doen.


Ik had vrij dik garen van de Action, slechts 3 bollen.
Met haaknaald 4,5 ging het zeer snel.
Wel moet ik nog de rand haken.
Maar eens kijken of ik nog een leuk kleurtje bij mijn bollen kan vinden.
Want door de verhuizing zit er nog veel in dozen.

Maar dinsdag zijn we naar Berkel-Enschot geweest. 
Het klooster waar ze Trappisten-bier brouwen.




Jaren geleden waren we ook al eens bij het klooster geweest. klik
Het klooster zelf is niet te bezoeken.
Maar je kan wel een rondleiding door de brouwerij, de kaasmakerij en bakkerij krijgen.
In het proeflokaal hebben we een heerlijke lunch genomen.
Kloosterbrood en bierkaas.



Een wandeling in de tuin, naar de Mariakapel.





Hierna kregen we de rondleiding.







Het poorthuis, ingang van het klooster

Ook donderdag en vrijdag waren drukke dagen.
Rondom de garage werd de bestrating gelegd.
Tussen door ook nog naar het ziekenhuis, want ik had mijn knie overbelast.
Ik kon werkelijk niet meer lopen.
En nu na een prik, gaat het weer goed met mijn knie.



Bob is nu druk om alle spullen die op het terras stonden
in de garage te zetten.
Ook bij een buurman hadden we tuingereedschap mogen neer zetten.

Het valt niet mee om kleiner te gaan wonen.
We doen nog steeds allerlei spullen weg.
Want we hadden toch nog veel te veel meegenomen.




1 opmerking:

  1. Misschien simpel, maar wel heel erg mooi.
    Leuk uitje hadden jullie nog. Wat een pech met je knie, maar fijn dat het al zo snel weer goed gaat.
    Bob heeft er goed weer bij.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen