vrijdag 5 juni 2015

Vakantiewerk





In deze vakantie heb ik veel kunnen borduren.
Maar ook heb ik gelezen, Vader, van Karl Ove Knausgård.


Bob heeft  de hele serie "Mijn Strijd" in de vakantie gelezen. Maar ik wilde ook graag borduren.

Eerst heb ik het borduurwerk Sampler Blue, van gazette94 , afgemaakt.





Maar speciaal voor de vakantie had ik een ontwerp van Jan Houtman mee genomen.





Ik gebruikte de kleuren 930 en 932 van DMC. 
Voor het einde van de vakantie was het borduurwerk klaar. Ik heb voor mijn doen vrij grove stof gebruikt, 5 1/2 kruisje per cm. 

Gelukkig had ik nog een patroon, stof en garen mee genomen. Hoewel het in Frankrijk geen enkel probleem is om een handwerkwinkel te vinden. In bijna ieder dorp is er wel een.
En ze verkopen allemaal DMC.



Dit keer maar eens iets heel anders; roze en rond. 




Dit gaat niet zo snel. Het linnen is veel fijner. Maar dat vind ik eigenlijk prettiger werken, 16 draadjes per cm.


Zover ben ik nu. Voorlopig heb ik nog wat te doen.
Zo moet het worden, zes kleuren roze en rond.




2 opmerkingen:

  1. Dankzij jou leesblog zijn we de serie "mijn strijd" gaan lezen. Je was zo enthousiast over deze boeken dat we er maar meteen aan zijn begonnen. Ze zijn geweldig! Ik heb nu het eerste deel uit. Maar Bob heeft ze alle vier al gelezen.Wij hebben ze als e-book. Dat is vanwege de vakantie. Vroeger ging er altijd een loodzware doos boeken mee. Nu slechts e-readers. Thuis lezen we nog steeds graag een "ouderwets" boek. We zijn enorme lezers, met veel leeshonger.
    Groeten Will

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige borduurwerken maak je!
    Schitterend.
    Sinds kort heb ik van Jan Houtman gehoord.

    En die boekentip ga ik ook uitproberen, wij hebben nu ook beiden een e-reader mee op vakantie. Wat scheelt dat in de caravan met ruimte en gewicht.
    En...............tegenwoordig neem ik ook eenvoudig borduurwerk mee.
    hart. groet.

    BeantwoordenVerwijderen