zondag 1 februari 2015

Olifanten




Overal in ons huis staan olifanten.
Maar wij sparen geen olifanten, ze zijn namelijk verzamelt door mijn vader.
Hij had meer dan zevenhonderd olifanten.
Ze zijn tenslotte allemaal bij ons terecht gekomen.
We hebben een klein deel gehouden, een stuk of honderd. De rest is naar andere liefhebbers gegaan.


Een deel van de olifanten bij mijn ouders.




Tekening van een olifant, gemaakt door mijn vader.

Hij was dol op olifanten. Als je een cadeau voor mijn vader zocht,  kocht je gewoon een olifant.


Deze heb ik ooit in Artis gekocht.


Dit olifantje kocht ik op een rommelmarkt. 
Het is gemaakt uit één stukje leer. 






Zelfs op het toilet staan een paar olifanten.


De kleinste olifanten.

Op allerlei richeltjes heb ik de kleine olifanten neer gezet. 
Maar er zijn ook nog een paar grote, zoals deze witte van aardewerk.



Die is door mijn moeder voor mijn vader gemaakt. Zij was keramiste.



Toen mijn ouders 50 jaar getrouwd waren heb ik voor hen een bruidstaart gebakken.
En boven op de taart stonden deze olifanten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten