zondag 19 oktober 2014

Camping-car en Normandie






Na ruim 3 weken zijn we weer terug in Nederland.
En meteen valt hier de hectiek op, iedereen is zo gehaast. Eigenlijk is dat niets voor mij.
Dan komt het verlangen weer op om daar in Frankrijk te blijven.
Daar zijn volop plekken waar het gewoon stil is.
Ook al wonen wij op een tamelijk rustige plek, het is mij vaak gewoon te druk in de omgeving.
Natuurlijk is het in Frankrijk in de grote steden ook druk, maar toch.......

Eigenlijk heb ik niets te klagen. Want als ik 's morgens de gordijnen open doe; is dit het uitzicht.



Vroeger liepen hier koeien en dat mis ik wel. Maar aan de voorkant zie ik wel schapen. Die zullen de hele winter blijven.



En van zulk uitzicht word ik wel weer vrolijk. Hier geniet ik van.

We hebben drie heerlijke weken in Bretagne en Normandië gehad. 
Ik heb de "Vernaaide Linten van Marken" klaar.

Het laatste steekje


Het is gewoon jammer dat het klaar is. Ik ben nu weer bezig aan een klein borduurwerkje 
"Het Springtouwmeisje", Ontwerp van J. Heyse (1882-1954).
Het lijkt simpel, maar met al die stiksteken is goed opletten.


Ook heb ik een paar sokken op de pennen gezet. Gewoon om wat afwisseling te hebben.



Ze zijn nu bijna klaar, alleen de teen nog. Ik had al een hele tijd geen sokken gebreid, maar ik kon het nog gewoon zonder patroon af. Ik denk dat ik dit nooit zal verleren. 

En wat deed Bob zo op de vakantie? Uiteraard lezen!




Samen een spelletje


Of de afwas

Het weer was prachtig. 


Prachtig wolken.


Maar ook een strak blauwe lucht.



Uiteraard hebben we ook wel regen gehad, maar meestal scheen de zon en was het 20 graden of meer.

1 opmerking:

  1. Tijdens onze vakantie dacht ik nog, misschien zijn Will en Bob wel in de buurt. Heerlijk zo drie weken eropuit. Dan valt het idd weer even tegen al woon je nog zo mooi. Wij hebben ook zo genoten van de kleine dorpjes en het rustige leven. Een bezoek aan Dieppe en Rouen vond ik leuk, maar onder de drukte kom je daar niet uit.
    Je linten zijn prachtig en het borduurwerkje waar je nu aan werkt is ook erg mooi. Je zult de linten idd gaan missen, dat heb ik nog steeds.
    De sokken komen inmiddels al weer goed van pas, het is nu een stuk frisser.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen