dinsdag 5 augustus 2014

Frambozenjam



frambozen


Vandaag heb ik wat frambozenjam gemaakt. Door de problemen met mijn arm had Bob de frambozen ingevroren. Met mijn arm gaat het nu weer beter, de wond is dicht en de hechtingen zijn eruit.
Er zit nog meer fruit in de vriezer. Dat kan nu weer tot jam verwerkt worden.
Gisteren heb ik nog een ananas gekocht. Ook die wil ik verwerken tot jam, ananas/gember, een favoriete jam van mij.





Ik gebruik altijd gelei-poeder om jam te maken. Dan hoef je weinig suiker te gebruiken of zelfs helemaal geen suiker.  Ideaal voor mensen die geen suiker willen of mogen.



Het leverde mij zes potten jam op, vier grote en twee kleine. En een klein restje om gauw te gebruiken. Ik heb het geproefd, het is een heerlijke niet zoete jam geworden. Waarin je volop de frambozen proeft.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten